Customer delight management

Laat je klanten verliefd op je worden

Customer delight management - nog zo’n duur woord met een enorme invloed op de groei van jouw bedrijf. In feite is customer delight management niets meer of minder dan - jawel, je raadt het al - betrokkenheid creëren, maar dan bij je klanten in plaats van intern binnen je organisatie. Bedrijven met een hoge klanttevredenheid behouden namelijk veel makkelijker hun klanten, wat de verdere groei van jouw onderneming ongetwijfeld ten goede komt.

Toch slaan de meeste organisaties hier de bal grandioos mis. Betrokkenheid creëren gaat natuurlijk verder dan sporadisch kortingen aanbieden of winacties organiseren. Tijdens deze opleiding leer je hoe je duurzame klantenrelaties opbouwt en échte klantenbinding realiseert. We kijken er bijvoorbeeld naar hoe je de behoeften, wensen of verwachtingen van de klant inlost, hoe je je klant omvormt tot ambassadeur van jouw visie en missie of hoe je medewerkers kunnen bijdragen tot een uitmuntende customer delight strategie.

Weergave van een sessie Customer Delight

Klanttevredenheid begint bij jezelf

Wist je trouwens dat een klant tot 70% van zijn/haar koopervaring baseert op hoe hij/zij behandeld is? Die koopervaring is de som van alle momenten waarop de klant contact heeft met jouw organisatie, dienst, product of medewerkers. Het op punt zetten van je klantentevredenheid start dus met een klantgerichte attitude van alle medewerkers.

Op het menu bij deze opleiding:

  • Prospecteren is geen actie, wel een attitude
  • Hoe trek je een potentiële klant of medewerker over de streep (elevator pitch)?
  • Ombuigen van obstakels en weerstand
  • Van klacht naar kans
  • De vis bijt: hoe haal je hem binnen, hoe onthaal je hem en hoe hou je hem vast?
  • Waarom 1 afdeling met experts onvoldoende is om een extern communicatiebeleid uit te bouwen
  • Hoe vermijd je dat een boodschap verkeerd overkomt?
  • Hoe maak je jouw organisatie zo ‘wanted’ mogelijk?

Benieuwd hoe je jouw klanten emotioneel verbindt met jouw onderneming? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie over onze opleiding rond customer delight management.

Nood aan verandering of gewoon een gezellig babbeltje slaan?

Neem contact op